Czy miód ma dużo kalorii?

W Polsce przybywa osób zmagających się z dużą wagą. Ponad 60% mężczyzn w Polsce ma nadwagę, liczba kobiet także mających nadmiar ciała sięga już ponad 40%. Jednak czy wpływa na to ilość zjadanego cukru czy jego jakość? Odpowiedź jest prosta, oczywiście, że jakość. Zwykły cukier jest tani, a że nasz organizm lubi słodki smak, to dosyć często po niego sięgamy. Miód jest jednym z niewielu produktów słodkich, którego odpowiednia ilość w jedzeniu nie szkodzi, ale korzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego ciała. Już przed naszą erą stosowano go w starożytnym Egipcie, Rzymie i Grecji w przyrządzaniu potraw dla bogatych władców. Do dzisiaj jest ważnym elementem kuchni w kulturze arabskiej albo państwach dawnej Jugosławii. Dlatego warto rozważyć włączenie go do naszej diety i wyeliminować z niej szkodliwy cukier spożywczy.

WŁAŚCIWOŚCI MIODU

Poza kuchnią miód sprawdza się w medycynie. Stosuje się go w leczeniu przeziębień, a także wiele innych rodzajów chorób. Między innymi pomaga w regulowaniu ciśnienia krwi, udrażnia drogi oddechowe, wspomaga serce, nerki, wątrobę. Obniża stres i działa uspakajająco. Ponadto szybko rozgrzewa, dlatego najlepiej pić go z herbatą w jesienne i zimowe dni.

CO JEST W MIODZIE?

Występują tutaj w olbrzymiej większości węglowodany, mało jest białka, natomiast w ogóle nie ma tłuszczu. Można też znaleźć witaminy – B1, B2, B6 oraz B12, A i C. W kształtowaniu się walorów smakowych biorą udział kwasy organiczne razem z olejkami eterycznymi. W miodzie są również składniki mineralne takie jak potas, którego jest najwięcej, mangan, cynk, wapń, magnez, żelazo.

Miód lipowy kcal

Miód lipowy ma w 100 gramach 300-400 kcal. Taka ilość wystarczy żeby zaspokoić naszą potrzebę na węglowodany na dłuższy czas. Poza energią dostarcza nam składników odżywczych. Cukier natomiast ma wyższy indeks glikemiczny, co powoduje, że szybko go spalamy i przestajemy działać na odpowiednich obrotach. Dodatkowo nie ma żadnych wartości dla naszego organizmu, są to tylko puste kalorie.